sjukskriven

Jag är sjukskriven nu veckan ut..
Har haft en tuff helg och en omtumlande början på veckan..
som jag skrev i inlägget innan så va jag ju på akuten i fredags med gallanfall..
Och sen på söndagen skulle jag åka med min pappa in till uppsala och hälsa på farmor som ligger inne och har fått en hjärtinfarkt..
Kännde att jag hade ont i magen och kännde mig matt, men tänkte att ne, jag åker med ändå.
Så i bilen börjar jag känna mig helt slut och ont i magen och lite ut mot ryggen, men tänkte ju att det e väl kvar sen i fredags så det går över.. Upp och hälsade på farmor och pratade med henne, och efter kanske en halvtimme sa jag till pappa att jag mår inge bra så jag går över till akuten när jag väl är här.
Och lunkade dit, tack å lov så va det inte så mycke folk där så jag fick fort hjälp, tog massa prover. sen kom en läkare in och sa att jag hade någon infektion i kroppen och frågade om jag kanske va förkyld? nej jag grät ju av smärtan och det fick förklara min täppta näsa, så han kännde på magen och tröck och det gjorde ju fruktansvärt ont.. men han sa att han skulle prata med en annan läkare och komma tillbaka. sen kom pappa dit och sa att nu har du ju varit borta i 3 timmar så jag måste ju kolla till dig..
Ja sa jag men jag tror att jag skulle få en spruta så vi kan ju åka hem sen..
så han gick tillbaka till farmor.
Och jag plingar på larmet, och in kommer sjuksköterskan och så frågar jag om hur det blev, om jag skulle få någon spruta eller om jag skulle åka hem?.
Och hon sa att nej du kommer bli inlagd.
just då vart jag väldigt rädd, men kännde ändå att det va lika bra eftersom jag hade så pass ont.
Då fick jag åka upp till en avdelning 70B där jag fick smärtstillande och vart väl omhändertagen.. Jag hade ju knappt fått i mig något under hela dagen och va både hungrig och törstig, men fick dropp.. Kännde mig väldigt ynklig..

Sen så fick jag åka ner på ultraljud och då såg hon att det va mycke stenar i gallblåsan och att den va inflammerad, och på natten va jobbigt så det vart mycke morfin vilket jag vart riktigt trött av.
Dagen efter sa dom att jag skulle få operatin, skönt tyckte jag eftersom dom innan sagt att antingen så opereras du nu eller så får du antibiotika för inflammationen och får operera om ca 6 veckor.
Kl 12 rullade jag ner för operation, va väldigt rädd, nervös och allt inför narkos, men det gick ju bra..
vaknade upp och kännde mig helt slut, mamma kom på besök, och jag fick morfin och typ somnade direkt..
Hela natten hade jag riktigt ont och kunde inte röra mig alls, så tisdag morgon när dom tvingade upp mig trodde jag att jag skulle dö av smärta, men dom skrämde upp mig och sa att jag skulle absolut inte ligga ner bara för då kunde jag få lunginflammation, blodproppar mm, så jag fick tvinga mig själv upp, och det va hemskt med den smärtan.. morfin va jag less på för det hjälpte mig inte ett dugg, så jag tjatade till mig en voltaren och sen va smärtan som borta och jag kände mig mycke piggare.. fick på tisdagskvällen besök av Maria och Veronica!! Det va så kul att dom kom, då fick jag lite extra energi..

Läkaren sa att jag skulle få åka hem dagen efter!
Så Maria hämtade mig på morgonen och jag åkte hem till mina underbara söta barn!! både Wilma och Alice vart så himla glada och jag med så vi grät av lycka allihopa!!!

Så det vart en bra men väldigt lugn födelsedag i går!!!

I dag är tjejerna hos dagmamman, och jag tänkte inte göra så mycke faktiskt, jag ska nog bara lägga mig på soffan och vila lite nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0