vår...

Så skönt, för nu börjar snön smälta bort och det känns som det vill bli vår nu:)
så ortoligt härligt att det e ljusare längre nu!!
Men natten till söndag är det dax att vrida fram klockan, så det blir väl lite omställning eftersom jag går upp så tidigt på mornarna...
jaja det ska nog gå bra det me...

Här har det hänt en hel del sen jag bloggade sist..

I fredags kom Frode hit och vi käkade tacos, massor..... va ju sjukt gott, sen efter barnen somnat la jag mig på soffan och somnade direkt, mådde lite illa efter all tacos jag vräkte i mig ( va ju inte lika mycke som jag kunde äta förrut, men det vart en chock för magen helt enkelt) och sen när jag vaknade till så mådde jag fortfarande illa och gick upp å la mig. tänkte att nej inte magsjuka, det orkar jag inte med, gick upp och satte mig inne på toagolvet och satt där bra länge, sen så fick jag så ont i gallan, och det e hemskt, går inte att sitta, stå, ligga, gå eller nått, så jag tänkte att om jag kräks en gång så kanske det går över, men nej det gjorde det inte så när jag hade haft ont så ringde jag till pappa och han hämtade mig och jag åkte till akuten i östhammar, och där fick jag en spruta, och det försvann, men jag ska söka nu hos min husläkare och få remiss för att kolla om det e massa gallstenar.. isf får det bli operation, har haft lite så förrut men korta anfall då, men nu varade det 3 timmar och det vill jag inte vara med om igen.....

Blir bra less för tv'n ballar ur. sååå irriterande, men ringde telia i dag och en ny box är på väg.... rätt som det e så blir bilden svart och dosan funkar inte alls... tjejerna vill ju se på disney kanalen eller annan barn tv men det blir typ bara 1:an, tråkigt.. hoppas jag får ordning på det hela...Men det får bli lite filmer i helgen ist.. fast min "to do" lista är rätt full i helgen..
ikea efter jobbet på fredag och sen blir det måla Alice växar säng på lördag och fixa fint i hennes rum.... och förbereda balkongen nu inför våren.
Wilma sa i dag att nu försvinner snön mamma, och vi kan snart sitta på balkongen och fika... ja jag hade inte kunnat sagt det bättre själv....

I morgon är det dax för vägning igen, och jag blir lika nervös varje gång efter som jag har sååååå sjukt dålig självdisiplin så känns det som det går sakta.. men men.. bara att skärpa til sig..
7 veckor har jag nog hållt på nu..
och resultaten är
vikt - 6,8 kg
midja -3 cm
byst - 6,5 cm
lår - 2 cm
arm - 2 cm
rumpa - 4,5 cm

så det e ju en bra början iaf..
mäter gör jag 1 gång/ månad och väger 1 gång i veckan på viktväktarna...
Det som e bra med viktväktarna är ju att man får äta allt, men räkna det för man har en viss pro points ( 33 har jag i dagsläget) som man får/ska äta varje dag... sen en vecko bonus (49) också, och den e perfekt, men brukar gå åt på helgen..
menar bara ett glas vin är 5 points..
men en påse chips och dipp är hela 58 points.. det jag tycker är svårt är just att få i hop bra luncher, middagar osv, sen mina laster också, men jag har laqgt av med en hel del..
drack massor med saft och cola förrut och det gör jag inte nu, vatten el kaffe.. kan även slå till på någon typ cola light på tex helgen, sen väljer jag hårt bröd i stället för mjukt ( visst kan ta någon mjuk smörgås i bland, kanske 1 gång/ v) men jag tycker mycket om frukt och grönt så det blir en hel del sånt nu... gott det.. frukt fatet är oftast översvämmat med gott...
Köpte nektariner i veckan, men nej denna årstid är de inte lika gott, så jag ser fram emot i sommar när dom e såååå goda...
frukter är verkligen säsongs betonat..
clementiner är inge goda nu tex (enligt mig)
Vad är eran favorit frukt???
min favorit är gul kiwi, mums ( provade även röd kiwi förrut men det lät godare en vad det va för 9,90 kr/st)
sharonfrukt, melon i alla former ( ne inte piel de sapo) blod apelsin, nektarin ( persika tycker jag inte är lika gott på nått sätt, haha när jag jobbade en gång hörde jag ett par tjejer som pekade på nektarinerna och persikorna och sa ska vi köpa såna här, ja, ska vi ta håriga eller rakade, hahaha)

Ne nu blir det massa ointressant här så jag tackar för mig och hoppar i säng, upp med tuppen i morgon....


Kommentarer
Postat av: Camilla

Men HALLÅ!!! Rom byggdes inte på en dag hur fort vill du att det ska gå! en fråga tycker du det har gått fort för mig? för jag kan nämligen upplysa dig om att i samma vecka som du så hade jag gått ner 7,9 kg är ju inte direkt stor skillnad mot vad du gått ner så du vet vad du har att vänta dig om 5 månader 1 19 kg kanske mer kanske liiite mindre vem vet :-) kämpa på och ge faan i att fuska Kramelikramis systra mi

2011-03-25 @ 19:40:41
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Min favoritfrukt är Blodapelsin för tillfället :-) håller med om att clementinerna inte är goda längre men det slutar de vara strax efter jul tycker jag

längtar till Vattenmelonerna blir riktigt röda det är sommar för mig :-)

2011-03-25 @ 23:42:13
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0