tisdag

Nu får det mer en gärna bli helg tycker jag....
Man tycker tiden går så himla fort, men på jobbet går det riktigt segt emellanåt..
Har jobbat i dag, 8-16, får ju vara glad att jag har ett jobb, och att det dessutom är måndag till fredag 7-16.. kanon tider eg, för ibland så är vi klara tidigare och ibland tar vi sovmorgon..

Hämtade tjejerna vid halv 5, och så åkte vi direkt hem och lagade middag, tjejerna fick fiskbullar och mos (Wilmas önskning) och jag tog en pirog (bakade ju massor i fredags, och det e perfekt att bara värma) med lite sallad till det gott!!!

Fick en fråga här om dagen hur jag gör min pizza sallad.
Så här kommer mitt recept.

Vitkål
Morot

Jag brukar riva det så men man kan ju även strimla vitkålen..

Lag:

2 delar olja (valfri olivolja el rapsolja. Ja det du gillar)
1 del Vitvins vinäger
1 kork ättika (behövs så himla lite så beroende på hur mycket du gör, gör du bara lite så krävs det inte mer en ett par, tre droppar)
salt
italiensk sallades krydda (ganska mycket)
vitpeppar ( el grovmalen svart peppar)
Pizza krydda

Sen om du tex gör pizza och har ananas på så e det gott att ha i lite ananas spad i lagen också.
Jag väljer att inte använda strösocker, men det e ju en smaksak
Den här salladen håller många dagar i kylen! blir nästan godare varje dag som går...


Nu har tjejerna precis mumsat i sig glass, men jag försöker hålla mig, har några points kvar at förbruka i dag, men det kanske kan bli en hård smörgås senare i kväll...
Kanske skulle skiva upp lite frukt, har honungs melon och mango bla, gott... Älskar verkligen frukt, men i bland är det gott med nått annat me..
Är riktigt sugen på räkor och aioli. kanske får bli det på lördag...

Blir ingen utgång för mig i helgen, trodde det ju va på lördag, men så va det på fredag och jag jobbar ju och börjar så tidigt så jag känner att jag kommer inte orka.. och sen på lördag blir det en sväng till Uppsala till ikea bla...
Sen gränby en sväng och även passa på att storhandla mat..

ha en fin kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0