fredag

Har varit många dagar hemma denna vecka.. ons, tors och fre ( i dag fick även Wilma vara hemma och mysa med mig och Alice)
Alice verkade mycke piggade i dag, så vi gick ut i stormen men in på gallerian och fikade sen köpte blommor med oss hem..
Sen hem och göra våfflor, det e ju trots allt våffel dagen, jag stod över men tjejerna åt!
Sen vart det vila, och det e ju sååå skönt att lägga sig och sova så mitt på dagen, visst skulle kunna få massa gjort när tjejerna vilar, men ne det e så skönt att vila ju...
Vid 3 kom Frode och hämtade tjejerna, dom ska vara där i helgen..
Jag va och hämtade Julia vid bussen och sen lagade vi middag här hemma..
Sjukt gott..
Risotto och kyckling file

Risotton:
strimlad vitkål
riven morot
hackad parpika
purjolök
champinjoner
zuccini

bara stek allt och blanda ner ris.
och stekt kyckling filé till det!
gott....


I morgon ska jag och Julia till ikea, har inte varit där på evigheter så det ska bli roligt...

Resultatet av gårdagens vägning va -1 kg ( så nu 7,8 kg ner) en bra början.. nästa torsdag SKA jag ha min 3:dje stjärna..
Det går lite sakta, men jag tror det e bra för kroppen också....
Gjorde en pulver diet (camebridge) för..... hmm ja 5,6 år sen (faan va tiden går) och det funkade bra och på 4,5 månader hade jag gått ner 20 kg, jag lyckades hålla mig ganska så bra gick väl upp 4,5 kg men sen efter 2 barn har det lagts på väldigt mycke.. en jag e på g nu iaf.. beach 2012 kanske?
Som jag läste i min väns blogg, så finns det en diet för alla, och alla funkar inte på alla helt enkelt..
Provade GI förrut (också många år sen) och på en vecka typ - 4kg, men sen vart jag sjukt sugen på snabb makaroner och sen va det roliga slut....
Min karraktär... hmmm dålig...
VV känns bra för då kan man ändå äta allt, lite jobbigt i bland att räkna allt men det kommer man in i...

Fick ny dosa till tv'n i dag:) så nu funkar det kanon!!!

Ha en härlig fredagkväll alla!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

jo men vadå! 7,8 kg är väll fort hur länge har du hållt på liksom är ju inte så länge!

och nu ändrar du ju dina matvanor det gör du knappast med cambridge!! och ja 20 kg på 4,5 månad är snabbt men det är också 19 kg på 5 månader som jag har gått ner och fått äta mat vad jag vill under tiden! måste säga att pulver dieter är de enda dieter jag är emot nu vet jag ju att du åt mat också men det fins de som går helt på ren kur! kan inte fatta att de står ut jag skulle inte klara 1 dag utan riktig mat och få tugga! för mig är det desamma som bukplastik snabba resultat men lite slappt för man ändrar ju inga matvanor när man börjar äta igen går man upp i vikt. och sen är det få som tänker på vilka konsekvenser det kan få! en bekant till mig sabbade sin ämmnesomsättning helt pga av pulver hon har nu jätte svårt att gå ner i vikt på vanligt sätt

2011-03-25 @ 19:32:21
URL: http://[email protected]
Postat av: sandra

Ja det e sant, dom säger ju 1 kg/v och nu e det v 8 för mig.

Jo pulver dieter funkar, men det ställer in kroppen på svält, och sen när man får i sig mat så sparar kroppen på allt och då blir det fel.. och jag kombinerade ju och böt ut 2 mål om dagen till soppor, slutade helt med godis och all form av socker.. men nu känns det ju inte ens som man bantar, nu äter jag bara rätt sort mat och äter ändå vad jag vill fast jag räknar ju allt så klart... Du e grymt duktig syster och jag vet många som inspirerats av dig.....

2011-03-25 @ 19:42:42
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: Camilla

Håller med känns ju inte som man bantar :-) kul att höra att folk inspirerats av mig :-)

Du är grymt duktig du också och snart sitter du också där 20 kg lättare :-) Kramis

2011-03-25 @ 23:35:57
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0