tankar

har hunnit med lite funderingar i dag me...

Och i dag gick tankarna så här..
Man är aldrig nöjd..

Nej ställ den frågan till dig själv, och ju mer man gör det ju mer missnöjd blir man, ja iaf jag...

Och jag känner typ alltid avundsjuka på folk.
snygga, fint hår, fina kläder, bra ekonomi, fin bil, fina kläder, smala, långa, fint hus och så rullar det på..
Varför kan man inte vara nöjd med et man har ist..?? och det man har åstakommit..
Jag kan känna ibland att shit jag fyller 29 år snart, och vad har jag gjort?

Jo, nu ska jag försöka att berömma mig själv för det jag gör/har gjort..
Så det jag har gjort som jag är glad/nöjd och stolt över.
* fått 2 helt underbara barn! :)
* säsongat i fjällen
* bott på annan ort (storlien 4 år)
* aldrig varit arbetslös (mer en 1 månad)( varav 3 fasta tjänster)
* tagit körkort
* rest
* renoverat min lägenhet sååå fint!
* lagat mat till ett bröllop
* Vunnit en resa till Dublin
* tatuerat mig
* Vågat chansa ( flyttade till ny ort, hade blivit lovad 5 dagar jobb, men skaffade ändå lägenhet med tanken: det löser sig, och det vart senare fast jobb där, 62 mil hemifrån)
* Är väldigt lättsam människa

Ja nu fick jag mig själv att känna att jag ändå hunnit med en hel del...

Fick höra från en kompis här om dagen att jag har väldens utstrålning och att jag kan få 10 personer att le bara av att skratta själv, det är såna saker som man blir så glad över att höra....

Sen känner jag mig allmänt risig i mellanåt, men ärligt, det gör väl alla mer eller mindre.. Hur man en vrider och vänder på det så får man nöja sig med att ingen är perfekt och jag är iaf så som jag är, kanske inte så vacker och smal och smart.. Men jag är jag och jag har ett hjärta av guld..

over and out....

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej

jag gillar dina bloggar, skulle aldrig kunna göra det själv, vet inte vad man ska skriva, mitt tråkiga liv e inte så intressant,vardagen kommer till en vart man än är.......vilket jag nog inte tänkte på när jag bytte land och språk,inna jag hade utbildnig eller en "karriär" men men ja har ju iaf fall någon som man aldrig , nu mera , kan tänka sig att leva utan, som gör ens sämsta dag till den bästa,barn :)

2011-05-07 @ 20:59:35
Postat av: lalita

glömde ju att det var din kompis från alptoppen som skrev, men det fattade du kanske,

iaf,

du e inte ensam om sådana tankar och du e inte sämre än någon annan, men jag antar att det e en del av livet att känna så,

jag drömmer om att kunna få EN vän, att ringa när jag vill, kaffe, tjöta..., men det kommer aldrig hända här. så jag tar igen det när jag e ledig....

ha en bra dag, du var ju alltid glad och sprallig när vi jobbade tillsammans med, och shit va kul vi hade lol miss the old times....

2011-05-07 @ 21:04:46
Postat av: Lina Börjesson

Du har en sån otrooooolig utstrålning!! Glöm aldrig det!!



Och jag förstår vad du men med att man är aldrig nöjd. Ordspråket gräset är alltid grönare på andra sidan, men tänk så här: det beror på hur du sköter din egen gräsmatta!



Nöj dig aldrig med något du inte känner är 100%, för du är värd 110%!



Och jag kan erkänna att jag har sedan lågstadiet varit avundsjuk på dig och din otroliga utstrålning och din förmåga att alltid le.



Vi träffas inte så ofta men när vi träffas känns allt så naturligt som om det var i förrgår vi fikade sist :)



Massa kramar till världens vackraste och mest varma människa i världen!!!

2011-05-12 @ 08:51:51
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0