Tisdag

Spö regnar ute, tråkigt, men vi får vara inne och kurera oss i stället...
Fast jag känner mig lite bättre i dag, men Wilma hostar väldigt mycke (faan ska hon aldrig få vara frisk, började ju med krupp förca 2 veckor sen, och sen mega förkyld, öroninflammation, hostigt och nu hosta igen, usch, orkar inte med krupp eller nått bara.) Så frågan är vad har vi gjort egentligen?
Är det någon där uppe som ger mig en varning?? Om att jag ska vara själv med mina barn sen, och ger mig ett test om jag fixar sjukdommar heeela tiden...
Nej hon kommer bli frisk sen som äldre, hon har ju varit jätte mycke sjuk ända sen hon va typ 6 månader, sen har det rullat på säkert 2 i månaden, minst....
Och Alice blir 11 månader på söndag, och hon har varit sjuk en gång (bortsätt från lite snorigt då) men visst är det skillnad....
Tycker ju att eftersom Wilma har varit så mycke sjuk så borde det ju smitta vidare.. Men det kommer väl som ett löpande band sen när hon går hos dagmamman, så man får vabba hela tiden, usch.. Nu vill jag faktiskt jobba..
Och jag har ju sagt upp mig från Ica, så nu väntar ett nytt jobb, och då känner jag att jag inte har tid att vara hemma...
Aja det tar vi sen..
Vet inte om det är några som läser min blogg, men jag frågar ändå, va era barn sjuka/är sjuka ofta???

Ja nog om sjukdommar (jag verkligen hatar sjuka barn, eller hatar men det e så jobbigt att se dom sjuka och man känner sig så maktlös)

Syster är och jobbar och tjejerna på dagis/dagmamma så vi ska slappa i dag, blir inne då eftersom det verkligen spöregnar.. tråkigt, hade varit kul att gå ut lite och hittat någon lekpark...

Igår va det Ullared ( på tv alltså, har inte råd att åka dit nu när jag ändå är i krokarna tyvärr :( ..) men det e roligt att kika på iaf, förstår egentligen inte varför det e bra, men så mycke roliga männikor me... Älskar dom fnitter tanterna.. hahaha, hoppas jag själv blir så när jag blir pensionär...
Wilma hade svårt att somna så klockan vart 10, och Alice somnade typ 11, sen vaknade vi vid kl 6, så vi fick sova ganska skönt iaf... Brukar sova riktigt dåligt borta, men här brukar jag få sova rätt bra..
Jag e så sjuk trött så jag skulle vilja sova en hel dag..

Tänk va skönt att ha en hel dag på soffan, ligga och ha film maraton hela dagen... Ja det kommer väl aldrig ske, ja kanske när F har barnen varannan helg, men då e det väl så mycke annat som ska ordnas..
Är inte klar med målning av dörrarna, ska måla mer i trappen upp, måla om i köket..
Sen fick jag en super ideé av en kompis, kakel decor, så jag e sugen på att sätta upp det på badrummet..... Mutt kakel i köket är jag nöjd med och det sitter som snett/vridet, ja hur man nu ska förklara, och det är vitt, så det är fint.. ska bli ljusgrått/blyerts grå och vitt i mitt kök så småning om...

Ne nu ska jag se om Alice vill ta en liten sovpause..........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0