middags tips

våran middag i dag vart vitlöksostfyllda järpar med makaroner och brunsås.
Gör så här till 4 personer

½-1 dl havregryn (jag använder det ist för störbröd)
½-1 dl vatten (så att grynen precis täcks)
låt st ca 20 minuter å svälla.
500 g köttfärs (jag tog nötfärs vilket jag gillar bäst)
1 riven/finhackad lök
blanda runt

kryddning kan man gärna exprimentera med det man gillar.
jag tog
salt, aromatkrydda, grillkrydda, paprikakrydda, peppar (blandas)

sen rullas det till stora köttbullar, platta ut och klicka i färskost av valfri smak (jag tog vitlöks creme bonjour)
vik i hop så det blir en korv (ja järp då)
sen steks den tills det e klar.
blir man lite osäker om den är färdig så gör som mig, lägg dom såsen och låt det små puttra lite..
jätte gott vart det iaf!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0