full fart

ja det e vad det har varit i dag!
På fm träffade jag en kompis och hennes son, och vi gick in på gallerian och kikadelite, så mycke fina kläder dom har på klädaffären där.. Finns ett märke som heter Rut mfl, och det e massa fint.. vill ha....
Sen fickade vi med 2 andra kompisar som också va där, och Wilma smaskade i sig pannkakor, gott de....
Sen gick vi hem, och Alice fick lunch eftersom hon sov medans vi andra fikade, och så grejade vi lite, och vid 1 tiden gick Wilma och vilade, och sen efter det gick jag och la mig med Alice, trött.. Jag skulle bara blunda lite men jag vaknade sen lite före 3, skönt ändå att vila....
Sen gick vi ut igen, men då till ica och inhandlade middagen som vart väldigt enkel, fiskpinnar och kokt potatis med remouladsås, gott de....
Efter middagen så åkte vi till Janette och Hugo och lekte en stund, så underbart hem dom har, man känner sig så välkommen där, och dom har ju så himla fint... Så vi fikade och prata medans barnen lekte. Alice är väldigt facinerad av Majlis (hunden) Sen åter hem för å kika på idol, Wilma va trött och fick slappa och varva ner lite i soffan och sen vidare upp på sitt rum och välja en film å kika på... Tom och Jerry verkar vara nya favoriten... ett tag va det scooby doo, men nu säger hon att den e läskig.....
Ska försöka få bort det med film och lägga barnen med en saga sen, eller en cd-saga kanske kunde vara nått... Det får bli julklappen, en cd spelare och lite cd-sagor.. perfekt.....
Inte så bra med film, blir väl för mycke för lilla huvet så dom lätt drömmer knepigt kanske..

Är sugen på Uppsala i morgon, men jag avvaktar nog till nästa vecka iaf, tänkte måndag först, men så jäkla glömsk som man e så ska vi ju lämna bilen på verkstaden då, och det kommer säkert ta några dagar där dock...
typiskt eftersom jag ska till Östhammar på tisdag till fotografen med barnen och på onsdag till banken i Östhammar me... hade ju varit smidigt med bil då.... men men jag får ta bussen, det går ju lika smidigt de. Wilma gillar att åka buss, så vi får ta det som en liten utflykt.

åå vad jag bara vill ordna allt här hemma nu så det blir ordning på alla saker och fint och så.. Men det skulle behövas någon typ av hylla till Alices rum.. Kanske kan stå på önskelistan nu till hennes födelsedag eller julklapp ( men inte så kul att få i 1 års present kanske) Alice fick ju 1000 kr av sin farmor och farfar när hon föddes till att köpa vad vi ville, så då kan jag faktiskt klöpa det med dom pengarna... mmm smart.....
finns ju massa fina på ikea tex....
När jag bodde i Storlien så längtade jag efter att gå på ikea och handla och bara titta på allt, åkte ju till Trondheim 10 mil bara för att åka till ikea.Nu när det e rätt nära ja 5 mil, så är jag typ aldrig på ikea..... konstigt de där..
Men jag vet när vi bodde i Gävle så tyckte vi att ja perfekt, då kan vi gå på bio ofta och så, men nej ingen bio vart det där, och så när vi flyttade och hade längre till bio så ville vi på bio.. Och tex vi har ett jätte fint badhus här också, men dit går vi ju nästan aldrig.. så varför kan man inte utnyttja det som finns på orten.. ne det e bara när man flyttar och får längre till saker man saknar det...
Men F ska nog upp och bada med Wilma på söndagar, och då kan ju jag följa med också och bada med Alice, sen när dom e äldre kan han ju ta med sig båda, men dom e ju som 2 vildingar i vattnet....

Ne nu ska jag hoppa i säng, Alice håller på att greja här med, hon somnade ju så klart i bilen hem när vi åkte från Janette, har så dåliga rutiner på henne, hon går och lägger sig när jag gör det, men jag måste få lite bättre rutiner på det nu, så jag också får lite egentid på kvällarna...

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0