fredag

Har sovit riktigt dåligt i natt, Alice har bökat och grinat och bara ammat, inte alls sig lik...
Misstänker tänder, men hon har inte reagerat någonting på dom 8 som hon redan har, så det kanske sitter i halsen? ja vad vet man, bara att gissa...
Verkar inte som hon har någon feber nu, men hon är väldigt kinkig och ingenting passar damen..
Klädde i alla fall på oss och gick ut på fm, Alice somnade gott i vagnen så jag och Wilma lekte i sandlådan och gjorde sandkakor, sen en snabbib till ica och handla lite till middagen i kväll.
Köttfärssås och spagetti blir det här, mums.
Sen gick vi ihemåt och stekte pannkakor, Wilma fick hjälpa till att vispa och sen vispa grädde me, hon tycker att det är så roligt att få vara med och hjälpa till..
Hon är så söt, för i bland säger hon :jag ska diska lite, och så drar hon fram stolen till diskhon och grejar, kommer bli min lilla hjälpbreda säkert!
Och hon är så omtänksam, här om dagen slog jag i huvet i bordet (då jag höll på att torka bort 7000 makaroner på golvet) och skrek aj, då kom hon och klappade mig på ryggen oh sa:det är inge farligt mamma.. sötast.

Men den bästa komentaren va i somras då hon såg att jag hade en finne i armhålan (vilket vi kallar för killhålan) och sa : mamma illa?
jag: nej det är bara en finne.
Wilma: mamma har en pinne i killhålan..
hahaha.

Så roligt nu när hon pratar så mycket! och duktig är hon och smart! lik mamma sin!

Ringde jobbet och sa att jag inte kan jobba i morgon, Alice vill ju inte äta och då e det amma som gäller, så det får bli att jag är hemma ist. där rök 1500, jävla skit...
Men det är väl inte meningen att hon bara ska gråta hela dagen och vara hungrig.. ja säkert jag som e löjlig, vad hade ni gjort?

Kommentarer
Postat av: Lina

Varför anmäler du inte VAB? då får du ju lite ersättning. Fin blogg förresten :) Kram

2010-09-10 @ 14:38:56
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Sandra

jag trodde inte man kunde de på helgen, men då ska jag göra det..

2010-09-10 @ 19:35:52
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: Lina

Jo man kan vabba på helg med. Bara att man måste skriva ett eget intyg eftersom dagis inte kan skriva på det.

2010-09-11 @ 09:22:46
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0