trött

I dag känner jag mig helt färdig, så jag gick å la mig med Alice vid halv 11 och somnade till...
Gick ner och tänkte att Wilma skulle få lite lunch innan hon ska sova middag, men hon sov redan på soffan..
Typiskt karlar att inte fixa med det när jag vilar.. Jaja hon får väl äta sen när hon vaknar.
Barnen vaknade vid 7 i morse, och jag har sovit dåligt nu ett par nätter, så jag skulle behöva ta igen mig lite känner jag.. men jag vill helst inte lägga mig och sova så på dagen för jag blir mycke tröttare på nått sätt...
I morse när jag vaknade mådde jag lite illa, men det har börjat lagt sig nu, säkert stress mage....

På Alice rum ser det för jäkligt ut och det skulle verkligen behöva en omgång, jag är ingen som vill ha stökigt runt omkring mig, rent och snyggt, visst mamma sa till mig häromdagen när jag sa att det spelar ingen roll hur mycke jag städar och plockar för 5 secunder efter så ser det lika dant ut, men hon sa att det blir så när man har små barn, och etfersom vårat kök sitter ihop med vardagrummet ( där barnen leker) så blir det ju så att det ser väldigt stökigt ut, ocm något år kommer dom ju leka på sina rum...
Ska försöka få dom leka mera här uppe snart, då kan jag plocka och ordna här uppe medans dom leker.. Ska köpa lite nu när Alice fyller år, bla en liten brio spis, så jag hoppas den kommer bli populär....
Så svårt ändå att köpa saker till Alice då det finns i överflöd.. Men nu när F flyttar så kommer jag skicka med honom lite leksaker med så barnen har lite hos honom också...
Och gossedjur finns det i mängder...
Man skämmer lätt bort sina barn, tänk om man skulle sätta sig och räkna ut hur mycket allt är värt, hmmm ja 20.000 stoppar ju inte iaf...
Men men, sen får man rensa ur och åka till norrskedika på bakluckan och sälja massa saker...
Blir en tur dit nästa sommar, med ton vis barnkläder och tillbehör, sen leksaker och annan plock som jag har som bara står, eller ligger nerpackat i kartonger, källaren är ju ful med saker som jag inte ens gått igenom, men jag ska försöka ta en dag och kolla vad det är som finns där egentligen, inget jag saknar som det verkar iaf...

Snart kommer Maria förbi med färg som hon lånade av mig, så jag ska försöka nu framöver att måla klart dörrarnablir riktigt fint med vita dörrar istället för de träfärgade...
Sen så småningom så är det köket som ska målas, man måste göra klart en sak i taget än att påbörja massa projekt har jag märkt.. Blev lite hoppigt här på slutet med dörrar och sen hittade jag massa annat jag ville måla... Men snart så. Jag kommer få tid med det sen när tjejerna är hos F varannan helg.
Han har packat och så i dag, och sa sen till mig att nu slipper du mig och vi ses aldrig mer, känndes riktigt tråkigt att han känner så nu, Jag vill ju vara vän med han och inte minst för barnens skull, Läste i Mamma tidningen igår en jätte bra artikel om separerade föräldrar, ska ge honom den tidningen tror jag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0