storm och snö

Snöade här för ett tag sen...
Ser faktiskt lite fram emot när det snöar stora flingor.. gillar vintern..
Mindre kul när man ska ut på vägarna och det snöar massor, mmm vilken härlig vinter att pendla med bil... men men det går nog bra det me.. tur att jag har 4 hjulsdrift.
Wilmsan har varit hos dagmamman i dag, och jag och Alice har varit till coop å handlat (bästa Lina sjussade oss, snäll hon) sen när vi kom hem så åt jag å Alice lunch sen efter ett tag kom Sabina upp och fikade en sväng, mycke trevligt...
Sen vart det ut i blåsten och hämta Wilma som hade haft sååå roligt i dag!
Så bjöd vi över F på middag
Riktigt gott vart det

Risoni wook med stekt kyckling fileé
gör så här:

Stek kyckling fileé, räkna en per person. ( krydda med salt, peppar, curry, grillkrydda (eller ta det du gillar).)
Koka upp lätt saltat vatten och ha sedan i risoni och koka ca 11 minuter.
Stek strimlad (färsk) brysselkål (ca 15 st) strimlad purjolök, paprika och riven morot ( 2 st)
Stek allt på svag värme och pressa i en vitlök och ha i lite sweet chili sås och ca ½ dl vatten. låt puttra tills alla grönsaker är mjuka (jag kokade upp strimlad brysselkål först i lite saltat vatten)
sen blandar du grönsaksblandningen med risonin.
Och servera med kycklingen..
Keso är gott till eller en fetaost creme för att få lite brytning..

Riktigt gott..
Men nu jobbar magen på högvarv efter all brysselkål, men som sagt gott va det..


Nu har tjejerna här gått i genom mina skåp i köket.. jaja städerska som man blivit sen jag blev 2 barns mamma.. haha, röja röja....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0