måndag morgon

I dag ser det ut att bli en härlig dag..
Fick i mig frukost nu iaf, så illamåendet är som borta..
Ska ge Alice gröt strax sen ska vi ut en sväng, får se vart vi tar vägen.
Hörde av dagmamman förrut att dom funderade på att bygga en likadan lekpark som dom har i Öregrund här i Gimo, och det vore väl kanon! För den lekparken e så rolig...
Lite läskig som för Wilma men hon tycker det e väldigt roligt iaf, bara jag som tycker att det e lite väl många stora hål hon kan trilla igenom...
Sov ganska skönt i natt, vaknade vid halv 3 av att Wilma grät, så när jag gick in till henne sa hon gråtandes: släck lampan, haha ja det va då inte jag som tänt nattlampan utan hon själv.. roliga de små liven, hon fick följa med in och sova hos mig..
Och sen vaknade Alice typ kl 6, tänk va skönt det skulle vara att få sova oavbrutet från typ 22-08 det vore ju lovley.. Ja den dagen kommer kanske...
Vet att mamma berättade att jag va morgonpigg när jag va liten, men sen när det va lördag och mamma sa att i kväll får ni vara uppe hur länge ni vill, och typ halv 7 sa jag: snälla mamma får jag gå och lägga mig nu... haha...

Är sugen på att åka in till Uppsala och köpa 1 års present till Alice i dag, men jag e så bekväm och orkar inte krångla i den ena bilstolen (fick en av syster nu, och den känns bara så krånglig) och så kommer en å kollar på bilen i dag ( många som ringt och sagt de ska komma men inte dykt upp, dååååligt) så hoppas hoppas han kommer i dag och att han köper bilen me....
Det finns ju ganska många hål att stoppa dom pengarna i menar jag.... Har ju min skatte återbetalning som jagar mig.....
Och sen tandläkaren igen i slutet av månaden och göra klart de sista med rotfyllningen, sen e jag klar där ( för stunden) Synd att det e så sjukt dyrt....
Har säkert 10000 redan nu som det här har kostat. hmm Sandra fel att gå till tandläkaren ofta...
Men jag va innan jag fyllde 20, och sen när jag va 26 gjorde det så ont i en tand så då åkte jag, ja 6 år... skyll dig själv kan man ju säga..
Hur ofta går ni till tandläkaren???

Haha, när jag höll på att rotfylla en tand så somnade jag där i stolen ( trött och sliten, gravid och full fart hemma) hahaha, måste ha världens bästa tandläkare.. Så tandläkar skräck har inte jag iaf...Det e kostnaden som jag e alldeles för snål för....

Ne nu gröt till lill fisen.

Kommentarer
Postat av: Elin

Ett tips är att du skaffar dig tandvårdsförsäkringen hos folktandvården. Då betalar du en summa varje månad och så är alla besök och ingrepp gratis. Hur stort månadsbeloppet blir räknar dom ut efter någon poängskala på din munhälsa ;-)Hör efter med tandläkaren vad din månadskostnad skulle bli nästa gång du är där! Perfekt då man vill undvika oförutsedda utgifter!

2010-10-04 @ 09:53:54
Postat av: sandra

Jo jag vet Elin, jag har diskuterat det med min tandläkare, det kostar allt från 50-500 i månaden, så det beror ju lite på....

2010-10-07 @ 10:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0