lördag morgon

Va hallaballuba här igår kväll...
Gick upp å la Wilma efter 8, och så låg hon uppe och grät, så jag gick upp och hon sa att hon hade så ont i halsen, så jag satt där med henne en stund, sen sa jag godnatt och gick ner igen, men efter bara en stund så grät hon igen och upp igen och fortfarande ont i halsen och ont i ena örat, tempen visade 37,6 så ingen feber, men jag sa till henne att hon kunde få en alvedon så vart det bättre och hon somnar skönare då.
Och hon gallskrek och ville inte ha alvedon, försökte erbjuda henne att man kan få dricka alvedon om man vill, nej det ville hon inte alls, men sen gav jag henne iaf och hon gallskrek ju stackarn så hon kräktes... jobbigt, men hon somnade sen iaf..
Alice sov dåligt me, och hostade i morse, så hon har väl också blivit sjukis nu... sucka, fast jag har också ont i örat, så kanske är något med förkyldningen..
Va ju meningen att vi skulle till Öregrund på arknad i dag, men vi hoppar det, bättre att vi är hemma och kurerar oss, och sen är ju kassan rätt tom, och på marknader brukar man ju kunna hitta en hel del ....
Jaja, det blir ju flera marknader.. kanske här i Gimo snart? eller har det varit, nu minns jag inte...

Hoppades ju på bilförsäljning igår me, men dom kom inte för dom hade fått förhinder... Får se hur lång tid detta kommer ta... skulle vara rätt bra med lite tusenlappar ner i plånkan nu känner jag...
Fick ju betala tillbaka på skatten me, så i november ska jag betala 4000, kul va.....
Hoppas på att slippa det nästa år..
Förrut kunde man skriva på övriga utlägg över 1000, men nu va det ju höjt till 7000, dåligt. annars hade jag kunnat skriva av massa där, men jag kom inte upp i 7000....
Aja bara att betala och se glad ut....
Jätte kul när man är ensamstående, eller nej han har inte flyttat ännu, han får svar på en lägenhet på måndag, hoppas hoppas....
Men det e ändå jag som betalar allt här nu, så han kan ha pengar till första hyran bla.
Men snart så.....
Känns faktiskt bra..
Kan tycka att vissa inte bryr sig alls, visst det behöver man inte, för det e inte synd om mig ett dugg eftersom det va mitt beslut, men ge faan i att fråga alla andra, fråga mig i stället......
Och snacka inte bakom ryggen..
Även fast ni inte pratat ett dugg med mig så vet NI allt ändå, visst är det konstigt... Inte pratat på över ett halv år, men det verkar ju inte ni förundrade över, hmmm undrar vad som hände lixom, ja det vet NI så spela inte dumma...
Ja vissa kan man helt klara sig utan här i livet, såna där energitjuvar..
Inte meningen att hänga ut någon eller några..
Är så glad att jag iaf har min familj och mina underbara vänner som finns här för mig, inga nämda eller glömda....
Men hur skulle det vara utan er kan man undra, och hur skulle jag ens klara mig utan min underbara mamma som ställer upp hela tiden, och pappa med, ni är dom bästa som finns i hela världen (förutom mina helt underbara barn) Jag är så tacksam att jag får ha er som mamma och pappa och ni är guld värda, hoppas ni känner min uppskattning till er och hur mycke jag tycker om er!
Sen har jag ju min syster 70 mil bort vilket jag inte gillar alls, vill bo nära henne.... Vet att hon finns där för mig, och hon e ingen som bara håller med och nickar hela tiden utan hon säger även om jag gör rätt eller fel och säger vad hon tycker, och det gör henne till världens bästa syster...
Ne nu gråter jag snart så över till annat

Här kommer Alice å går lixom, min lilla bebis har blivit så stor, hon går rätt mycke nu, så snart kan hon springa ikapp med storasyrran.....
Hon lär sig verkligen fort, tog de första stegen när hon va 11 månader precis, och nu fegar hon inte utan bara går, och klättrar överallt.. Vildingen här i huset.....

Ne byta i sängen nu och städa lite uppe kanske... Hinner ju inte ens hälften av det jag vill göra, hur får man ihop det sen som ensam mamma och städa, tvätta, laga mat mm... hmm det blir spännande å se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0