BVC

Har varit på 1 års kontroll i dag med min stora tjej som blir 1 år om 2 veckor exakt i dag...
Det gick bra, 10540g och 74 lång.. (ett helt kg mer en på Wilmas 1års kontroll)
Så nu hoppas jag hon slipper bli dålig efter sprutan..
Wilma fick feber i 6 dagar efter sin, fast hon hade säkert nått i kroppen som bröt ut samtidigt. Alice är lite smått förkyld, så ja vi får väl se...
Igår sålde vi bilen såååå härligt!!!
Så i morgon ska F möta upp den killen på banken och göra klart affären! perfekt, nu kan jag betala min skatteåterbetalning, mmm kul va... Sen blir det lite pengar kvar, så det blir Uppsala och köpa rullgardeiner. Vart hittar man bra såna till okej pris?? Ikea??
Köper 3 st när jag ändå är i farten, till alla rum..
Måste ringa morbror me och beställa tapeter, kanske ska ta det på en gång nu då (vart fult med en tapet i hallen och vid köket, vart så bubbligt och nej inge fint, så det blir samma fond tapet där, men i hallen blir det lite mörkare grå och sen ska jag försöka mig på ett litet projekt med att tapetsera som en stor tavla på ena väggen, ja får se hur det blir, säkert skit snyggt!!!!)

F fick svar på lägenheten i dag me, och han fick den! den va fin sa han, kul!
Så han ville ha hjälp av inrednings experten sa han, hmmm mig alltså, och självklart så ska jag hjälpa honom med det, ska köpa gardinstänger till han och rota här i skåpet så han får med sig lite gardiner me...
Sen e det ju snart farsdag (eller i november va?) och då kan han ju få en blomma av sina barn...
Men han får kolla vad han behöver så ska jag fixa det till honom...
Kommer ju rensa ur och dela på det mesta köks sakerna och så..
Möbler har han fått för en mycke billig peng ( typ gratis) av Marcus, (Mickes son) så det e ju toppen.. Ja ni ser allt löser sig som det ser ut...
Kommer kännas väldigt väldigt konstigt att han flyttar och att vi numera är varandras ex, skumt det, men jag tycker det känns bra och jag hoppas att vi alltid kommer vara vänner, om inte annat för barnens skull..
Men det tror jag...

Wilmsan är hon dagmamman i dag, och Alice vilar lite nu....
Va upp på babycafé i dag me en sväng innan vi skulle på BVC, men det va ingen jag kände där uppe, jo eller 1 som gick samtidigt som när jag gick med W, men annars bara nya mammor, roligare när man känner några..
Ska dit nästa måndag och fota barnen me.. hrligt, sen e det inte alls många tillfällen kvar att gå dit, och med Wilma va jag där typ varje gång, och med Alice typ 3 ggr kanske... Men nu blir det inge mera tror jag....
Alice börjar ju hos dagmamman den 1/11 (inskolning då). spännande, men det kommer gå kanon tror jag! Vi har världens bästa dagmamma, och Wilma trivs så himla bra där, så varför skulle inte Alice göra det... Ne det kommer bli kanon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0