Ännu en härlig höst dag

Jätte fin väder ute....
Men tydligen va det minusgrader i morse. snart kommer väl snön....
Mysigt med snö tycker jag...
Hellre snö än slask..
Hörde eller rättare sagt läste att det skulle bli den kallaste vintern i år på flera 100 år, tyckte det va svinkallt förra vintern...
Kul när man ska jobba och inte har motorvärmare till bilen (är ju kö här för att få carport) så hoppas verkligen att bilen startar då... Min NYA bil (eller begagnad e den ju) volvo V70 cross countrey!!!
Kommer sakna min/våran skoda, som vi förhoppnings vis får sålt i dag.. hoppas hoppas....
Ett par som ev ska komma å kika i dag, och ett annat par i morgon... ja först till kvarn e det ju...
Håller tummarna nu... men kommer som sagt att sakna den bilen.....
Fast nya kommer säkert gå bra den me, och det e ju 4 hjuls driven och helt perfekt för mig som ska åka bil till jobbet varje dag (jobbar ju ute i skogen, eller det blir ju mitt nya jobb from i mitten på november) spännande.....
Blir ju bra med måndag till fredag och 7- senast 16.
Inne i Uppsala på mitt "gamla jobb" (har 2 lördagar kvar att jobba) så hade jag pass från 7-18, och det funkar ju tyvärr inte när barnen ska vara hos dagmamma och jag blir själv med dom.. Känns inte så roligt att lämna dom kl halv 6 och hämta dom halv 8... Så det här va ju nödvändigt känner jag.. kommer säkert bli bra.....

Wilma ligger på soffan och kikar på barnprogram, trött idag.. Hon vaknade kl 2 i natt och kom in till mig och la sig, sen sa hon att hon ville ligga i sitt rum och kika på tom & jerry, och det fick hon och kl 4 va hon fortfarande vaken, så jag har ingen aning om när hon somnade... Hostig och snorig, feber hade hon iaf inte igår så hoppas hon slipper det....
Men det får bli en dag inne och slappa..
Ska bara ner till ica ( typ 20 meter) och handla lite till fruktskålen........

Ne nu ska jag plocka och greja lite.. Städade igår, dammsög å torkade golvet nere.. Men uppe skulle det behövas en riktig omgång.....


Kommentarer
Postat av: Kiia

Läse det där jag med o det stod kallaste vintern på 1000 år gumman... Burr vill inte.... Hatar när det är kallat!

2010-10-04 @ 09:14:33
URL: http://MizzModig.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0