vad ska man göra???

Grannarna fick spel här nu för att min katt sprang in till dom..
Suck...
Och så började hon..
Ne nu e jag så less på att katten går in här ( jag vet inte hur många ggr det hänt)
-Ja sa jag jag fårstår det men jag kan ju inte precis säga åt honom att inte göra det, men jag ber så klart om ursäkt för det.
hon- ja nu får du göra dig av med katten, han e ju här ute på nätterna och jamar och springer runt här när det är kallt.
jag- men snälla du, jag går ALLTID och hämtar in honom vid 9, 10 tiden så det va väl någon gång i somras han va ute hela natten. och ja visst jag vill ge bort honom till ett bra hem, men jag kan inte avliva honom har haft han i 7 år.
Hon- nej det förstår jag han är ju så fin.

Tyvärr är katter nyfikna djur och gör oftast det dom inte får....

Va faaan ska jag göra???
Som sagt jag tänker INTE avliva honom, snälla ge mig lite möjligheter..
Och jag sätter inte ut en annons på ica det känns som det är lika med -Hej här har jag en katt som eran kamp hund kan öva på typ.. nej nej nej............

Han är jätte jätte fin, och jag vet inte om jag ska försöka vänja honom att vara inne helt, men jag känner att han mår ju inte bra av det, han är van att vara ute och jag har ändå styrt till det så att han får gå ut kl 9, 10 varje morgon, sen kommer han in typ mellan 11 och 12 och vill sen gå ut typ 6 tiden och kommer in som sagt senast kl 9, och ibland vill han in tidigare typ 7...
Och nu vart det så att jag öppnade dörren och han sprang ut på loftgången och då kom grannarna och låste upp och skulle gå in, och då sprang han in där fort.... dom e ju så rusktigt snabba med...

Så åter igen så testar jag här på bloggen..
Någon som vill ge min katt ett nytt hem????


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0