torsdag

Lämnade barnen hos dagmamman kl 9 i morse, trollet (katten) följde med på den morgon promenaden, min lilla hund....hmm
Gick hem och ner till källaren för att hämta upp lite vinterskor och mössor, även växar sängen fick följa med upp, så nu blir det måla den och Wilmas vita... fint!!!
Gick vidare hem till Sabina och fikade och babblade massa, sen gick jag hem vid typ 12 och städade av här nere, dammsög och torkade golven, och det va välbehövligt...
Sen ner till ica och handlade lite samt postade lite paket.
Hem och skulle äta lunch, och då ringde dagmamman, får alltid ont i magen då.. Svarade typ- hej, går det inge bra?? Jo då sa hon, det går kanon, men dagmamman hade fått feber så jag kastade i mig min lunch snabbt och hämtade tjejerna typ halv 2, tur ändå att inskolningen går så bra, för i morgon blir ju tjejerna hemma med mig...
Sen e det dax för jobb och dagmamma för de små tjejerna på måndag, lämna kvart över 6 och hämta kvart i 5...(komer säkert bli tidigare någon dag efter som mitt jobb är ganska flexibelt)
Men det blir långa dagar för dom..
Måste måste verkligen få dom i säng tidigt, för jag får ju väcka dom halv 8 nu på mornarna och Wilma säger då att -nej mamma jag vill sova mera, så kul när vi ska upp typ halv 6.. och fatta att det kommer bli as piss jobbigt när det kanske någon kväll/natt kommer massa snö och jag ska dessutom ut och skotta fram bilen på morgonen... usch..
Och det e ju kö system här på carportar så jag står på kö, men kul med typ -20, -30 minus på morgonen och ska starta bilen då jag inte har tillgång till motorvärmare, aaaa blir riktigt kul det.. not....
Fasar lite för det faktiskt...
Ne man skulle vara stenrik och bo på bahamas va??
Nej då, jag gillar vintern och tycker om snö, men det e lite dryng när jag ändå ska och måste ta bilen varje dag till jobbet.. går ju ingen buss ut i skogen heller.....
Men men så fort tiden går så är det väl sommar snart igen, eller så sitter man här helt plötsligt som pensionär.......
njut njut av all tid...
även fast vissa dagar går åt skogen och allt e piss....

ne låta Alice ta en kort nap.....

Kommentarer
Postat av: Tess

Oj, låter verkligen jobbigt!! Och nu på vintern när det är så mörkt hela tiden, svårt att gå upp så tidigt på morgonen! Ibland önskar man att man kunde gå hemma hela dagarna! hahah

2010-11-11 @ 15:45:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0