lördag

dagen började kl halv 7 i morse..
så upp å äta frukost, sem kom Elin och barnen hit.. mysigt...
och vi fikade och åt lite lunch.
Sen vart det sovning för barnen, och jag somnade faktiskt inte i dag, pappa ko så jag satt å hjälpte han kika efter hus, men det fanns inte så mycket av intresse..
Sen väcka barnen och busa lite..
Så vart det dax för middag, fläsk filé och klyft potatis (tog bakpotatis och delade den, blir lite sötare i smaken tycker jag) och till det vart det stekta champinjoner och sen vitlökssås och bea, gott va det!!
Och papsen tog med sig en stor påse med räkor som vi ska festa på sen.. gott....
Wilma sitter och ritar och Alice´gjorde samma sak, men tyckte det verkade godare att äta kritor, så hon är nog för liten för det ännu....
men lite sträck på ett papper ser väl vi mammor som ett konstvärk.. eller???

suck, fattar inte att trappen ska vara så jäkla intressant, blir galen, tyckte jag lyckades rätt bra att spänna fast min lilla hylla som står där, men nej då, dom e ju smarta de små livena... Ne måste faaan få upp den där j-la grinden typ i förrgår.....
Uppe finns det ju grind nu men skulle behöva fixa en här nere me.. och det snabbt...

Måndag kommer nya soffan, ska få en ny del, så det va ju toppen....
Så jag bokade ´mormor och kalle, så dom kommer vara här och ta emot eftersom jag då jobbar..
Ska bli skönt att jobba faktiskt.. skönt att få vardag igen.....

nu följer lite bilder från i dag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0