grymt gott..

Åt super god fisk i dag

Och är ni som jag ? dålig på att äta fisk? tycker det är svårt att få till det gott?

så testa det här.

till 4 personer.

4 st pangasius fileér (går även med typ torsk, gärna en "vit" fisk")
ca 1 dl strimlad purjolök
2 dl lätt creme fraich
2 dl lätt creme fraich "franska örter"
hackad dill, färsk eller fryst ca 1/4 dl
lite dragon
Blanda allt och häll på fisken som du kryddat med salt och citron peppar( ganska mycket kryddor hade jag)
Sen in i ugnen på 200 grader tills fisken är klar.
Till servering hade vi crabbfish pinnar som jag delade lite och la över när det va klart och redo att ätas.
Servera med ris/ potatis mos el pressad potatis och gärna någon grönsak, broccoli, rivna morötter ex..

Riktigt gott vart det!!!

Ne nu vart jag hungrig, så en ägg macka nu i väntan på mamma som jobbar, inventering i dag....

Kram

Och jag kom på det, att är ni ute och går nu i mörkter ta på er reflex....
Va rädda om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0